Látványosan növekvő igény a toborzási folyamatok digitalizációjára

Cégcsoportunk szoftveres divíziója, a hrfelho.hu Kft. életében jelentős változásokat hozott az elmúlt év és 2021 eleje is. Egyértelműen kijelenthető, hogy a toborzási folyamatok digitalizálására való igény erősödött a vállalatok életében a tartós home office -ra való berendezkedés miatt.

Azzal, hogy a recruiterek és hiring managerek is otthonaikból végzik feladataikat, érezhető módon megnőtt az igény a felhő alapú jelöltkezelő rendszerek (ATS) iránt.

Fontos azonban külön választani a cégeket aszerint, hogy a home office-ba vonulás jelensége ilyen rendszer nélkül érte őket, vagy már használnak/használtak valamilyen szoftveres megoldást a toborzási folyamatok adminisztrációjára, amikor át kellett állni az otthoni munkavégzésre.

Járvány szülte digitalizáció 

Azon cégek esetében, ahol még korszerű, bárhonnan elérhető szoftver nélkül folytak a toborzások, szignifikánsan megnőtt az igény egy megfelelő jelöltkezelő rendszer bevezetésére. Tekintve azonban, hogy a gazdasági helyzet takarékoskodást eredményezett a vállalatok jelentős részénél, illetve azt, hogy az igény hirtelen született és a HR büdzsébe nem lett időben betervezve egy ilyen szoftvermegoldás bevezetése, ezért ezekre a vállalatokra inkább az érdeklődés, a puhatolózás volt jellemző. Magyarán szólva szerették volna időben megismerni a piaci lehetőségeket ahhoz, hogy a 2021-es költségvetésbe betervezhessék a jelöltkezelési folyamatok digitalizációját. Természetesen voltak olyan vállalatok is, ahol ez az igény erősebb volt a költségvetés szabta határoknál így több új partnerrel gazdagodott a hrfelho.hu Kft. is.

Azoknál a cégeknél viszont, ahol már volt használatban ATS rendszer, vagy bármiféle szoftver a toborzás támogatására, felmerültek olyan nehézségek, vagy igények, amelyeket orvosolni volt szükséges. Számos olyan esettel találkoztunk, hogy a folyamatos home office-ból való munkavégzés során derültek ki az egyes cégeknél használt szoftverek hiányosságai. Több vállalat is ilyen okokból kifolyólag kereste meg a HR Felhő csapatát, mert rájöttek, hogy az aktuálisan használt rendszerüknél többet nyújtó toborzó szoftverre van szükségük.  Az ilyen típusú megkeresések nagy részét sikerült új együttműködésekre váltani, így ilyen igények alapján is bővült a hrfelho.hu Kft. ügyfélköre.

Szintén fontos megemlíteni, hogy a HR Felhő ügyfelek körében is számos fejlesztési igény merült fel a tavalyi évben, amelyeket túlnyomórészt a távolról végzett csoportmunka hívott életre. Az igények alapján elsősorban automatizált információcsere-megoldások, értesítési funkciók, KPI mérések és riportok, valamint online előszűrési és tesztelési feladatok vonatkozásban keletkezett a legtöbb új fejlesztés. 

Mivel a hrfelho.hu kft. üzletpolitikájának egyik sarokköve az egyedi igények integrálása, ezért az ilyen jellegű, testre szabási (vagy inkább cégre szabási) feladatok mindig a lehető legnagyobb gondossággal, alapos igényfelmérés után készülnek el.

A fent leírtakból kifolyólag jól indult a 2021-es év a HR Felhőnél, tekintve, hogy a tavalyi érdeklődőkből több vállalat is ügyféllé vált már és ez a tendencia továbbra is növekvést mutat.

Összkép és jövőkép dióhéjban

A meglévő HR Felhő ügyfelek vonatkozásában változatos hatások voltak tapasztalhatók. Az első hullám idején szinte mindenki elbizonytalanodott, a nem kritikus fontosságú pozíciók betöltését, vagy új pozíciók nyitását felfüggesztették és csak a pótlásokra koncentráltak a cégek. 

Mindezekkel együtt az ügyfelek jelentős része egyáltalán nem állt le teljesen a toborzásokkal. A HR Felhő ügyfelek jellemzően jól digitalizált, a kor igényeinek megfelelő IT infrastruktúrával rendelkeznek, így a járvány okozta kezdeti nehézségek, plusz HR feladatok miatt hosszabb-rövidebb megtorpanás vagy lassulás volt tapasztaltható, azonban már 2020 Q2 / Q3 -ra szinte mindenkinél visszaállt a korábbi irány. E sorok írásakor rápillantva az ügyfeleknél nyitott pozíciók számára, több olyan vállalat is van, amely több új kollégát keres most, mint tavaly a járványhelyzet kialakulása előtt.

A hrfelho.hu kft. az ügyfelektől beérkezett fejlesztési igények alapján több olyan nagyobb szabású fejlesztésre is készül az idei évben, amelyek segítségével a home office-ba áthelyeződött toborzási feladatokat még gördülékenyebben, még mérhetőbben és még hatékonyabban végezhetik majd a HR Felhőt használó vállalatok.

www.hrfelho.hu