A Liftup online marketingre specializálódott cég 2021 novemberében végzett kutatást arról, hogy milyen a Facebook megítélése a hazai vállalatok szemében. Az eredmények aligha meglepők: hiába az emelkedő hirdetési költségek, a csökkenő organikus elérések és a gyakori problémák, megkerülhetetlen csatorna. A vállalkozások a marketingtevékenységüket még mindig rá építik, mert még így is megéri. Az üzleti és kommunikációs tevékenységeken túl a toborzásban is előszeretettel használt csatorna – volt eddig. Csakhogy a Meta céges hátterű átállással az álláshirdetések megszűnnek, a hirdetési kritériumok szigorodnak.
Hogy lehet ezen túl is toborzásra használni a Facebook felületét? Mi változott, milyen hatással? Minderre marketing menedzserünk, a közösségi média szakértője, Németh Réka válaszol.
Milyen változást hozott a Facebook működésében, hogy a Meta alá került?
„A főbb változást azt hozta, hogy a Meta láthatóan egységesíteni szándékozza a valamennyi csatornájára vonatkozó szabályokat. Speciális hirdetési kategóriák eddig is voltak, de azok csak a politikai hirdetésekre vonatkoztak. Most már ide tartozik a hitel, foglalkoztatás (ebbe tartoznak az álláshirdetések is), lakhatás, társadalmi kérdések vagy választások, politika. Ez abban érhető tetten a legmarkánsabban , hogy lényegében megszűnt a demográfiai alapú célzási lehetőség.”
Réka felhívja a figyelmet, hogy különbséget kell tenni egy állásajánlat funkciójú hirdetési kampány és a Facebook korábbi álláshirdetési formátuma között. Az utóbbi szűnt meg, az előbbinek a lehetőségei korlátozódtak le.
Mi marad az álláshirdetéseknek, ha a Facebook elveszi a legfontosabb alapbeállítási lehetőséget?
„A Facebook a foglalkoztatással kapcsolatos hirdetéseknél csak az érdeklődési kört engedi szűkítési szempontként megadni. Nem szűrhetünk se korra, se nemre, sem magatartásokra, sem pedig tanulmányokra. Nem lehet előre elmentett célközönségeket sem használni, illetve nem lehet a szűkítést tovább szűkíteni sem (pl. meg kell felelnie ennek ÉS annak a feltételnek is). Mindez azért van, hogy ne valósulhasson meg diszkrimináció. A Facebook eleve nem egy kifejezetten toborzásra kitalált platform, ezért is kell tudni a helyén kezelni.”
A közösségi média szakértő szerint a cégeknek érdemes elvonatkoztatni a nem, kor, hajszín stb. tényezőktől, helyettük valódi értékeket keressenek az álláskeresőkben.
A Beck & Partners hogyan kezeli a csatornán indított hirdetéseket, milyen eredményeket produkál?
„2022-től előre tájékoztatjuk az ügyfeleinket, hogy ezen megkötés miatt vagy nagyon sok jelentkezőre, vagy nagyon kevésre számítsanak. A változtatás jelentősen megkurtította a szűrési lehetőséget diszkrimináció ellenességi szempontból, és még tanuljuk, hogyan viselkedik az új algoritmus. Ugyanakkor az eddigi tapasztalataink nagyon bíztatóak: vagy több jelentkező érkezett a hirdetésekre, vagy maradtunk a „megszokott” szinten.”
Mi készen állunk arra, hogy toborzási kampányát a Facebook felületén is segítsük. Keressen minket bizalommal!