A KKV-szektor helyzete kapcsán a Microsoft közleményében olvasható, hogy egyes területeken jelentős szerephez jutott a digitalizáció. Elsősorban az ügyfélkapcsolatok kezelésében, az IT területén, a munkahelyi kultúra átformálásában kapott hangsúlyt a magyar KKV-kban. Ezzel szemben a stratégiai tervezésben, a termékek és szolgáltatások, a működés és logisztikai folyamatok átalakításában még gyerekcipőben jár a digitalizáció. Annak ellenére, hogy hazánk európai összehasonlításban is fejlett digitális infrastruktúrával rendelkezik, és vállalkozásaink a régiós átlag felett alkalmaznak hozzáértő szakembereket.
Digitalizáció nélkül recsegnek a munkafolyamatok, ez a fluktuációban is látható
Attól függően, hogy milyen szakterületen dolgozik valaki, eltérő fontosságú szempont lesz munkahelyválasztásnál az adott munkáltató digitalizáltsága. Akinek a munkája komplex IT folyamatok használatát igényli, azok számára extrém fontos, hogy korszerű digitális technológiákkal rendelkezzen a munkáltató. A karriertanácsadóként is dolgozó Bettina tapasztalata szerint toborzáskor még nem nyilvánul meg a dolgozók digitális szükséglete. „Az átlag álláskereső szemében a vállalati digitalizáció nem olyan hangsúlyos kritérium, hogy ennek hiánya miatt ne fogadjon el egy állásajánlatot. Jelenleg még inkább a cégeknek fontos, hogy korszerű IT-megoldásokat válasszanak. Ezzel nagyon sok munkafolyamatot tudnak megkönnyíteni, a teljes cég hatékonyságát növelni.”
Hozzáteszi: hacsak nem kifejezetten informatikai területen dolgozik valaki, jó eséllyel nem távozik egy cégtől az ósdi eszközök vagy folyamatok miatt. Ugyanakkor tagadhatatlan, hogy a korszerűtlen eszközökkel kapcsolatos tétlenség zavarja a dolgozókat. Ha amúgy is távozásban gondolkodnak, átbillentheti a mérleg nyelvét.
Az számít igazán, ami egyszerűsíti a munkát!
Minden folyamatokat gyorsító és egyszerűsítő megoldás fontos az átlagos munkavállalónak, legyen az vállalati digitalizáció eredménye vagy sem. A Beck and Partners operatív vezetője kihangsúlyozza: vigyázni kell azzal, hogy hova, milyen tempóban, milyen erőszakossággal vezet be új megoldásokat. „Egy olyan szervezetben, ahol elavult megoldásokkal dolgozva szocializálódtak a munkavállalók, először nagyobb ellenállással érdemes számolni. Ha elég körültekintően ágyaz meg neki, megfelelő oktatás társul egy-egy új eszköz bevezetéséhez, nem lehet komolyabb fennakadás.”
A szakember szerint pusztán az, hogy egy cég KKV méretű, nem jelent feltétlen versenyhátrányt a multikkal szemben. „Egy ideális munkafolyamat kialakításához emberi ész kell, nem technológia. A technológia csak a platformot biztosítja. Ugyanúgy lehet rossz egy technikai megoldás egy multinál, mint egy KKV-nál. Sok minden nem pénz kérdése ebből a szempontból.”
Az ideális munkafolyamat része, hogy segíti a dolgozói munkába járását.
Kattintson IDE, és spóroljon meg egy jelentős közlekedéstámogatási összeget a cégének!