fbpx

Van helye a kutyának az irodában?

1024 576 bapadmin

Biztosan Te is jártál már olyan irodában, ahol az állatok energiája és szeretete megtölti az egész teret. De hogy kerül egy négylábú az irodába? Van ott helye egyáltalán? Ebben a blogbejegyzésben körbejárjuk a kutyabarát munkahelyek működésének alapelveit, hogy mindenki egyformán élvezhesse előnyeit.

Sok munkahely sokkal többet szeretne adni annál, mint amit az üzleti célok diktálnak a dolgozónak. Ez a pozitív törekvés sokszor azzal a felismeréssel társul, hogy az állatok jelenléte több szempontból is előnyösen hat a munkatársakra. Egyrészről a kutyás munkavállalók sokkal elégedettebbek lehetnek, egyfajta plusz engedményt kapnak, ami növeli az elköteleződésüket, másrészt a többi dolgozóra is pozitív hatással lehet, motiváltabb, összetartóbb csapatot érhetünk el vele.

Ugyanakkor azzal is érdemes tisztában lennünk, hogy nem minden ember kedveli egyformán a négylábúak jelenlétét, sőt, akár egészségügyi szempontból is gondot okozhat néhány kollégának, ha szőrhullajtókkal kell osztoznia a közös légtéren.

Emellett az irodai környezetben meg kell őriznünk a csendet és a nyugalmat. A hatékony munkavégzéshez elengedhetetlen a zavartalan koncentráció. A kutyusok játékossága, ugatása azonban zavarhatja is a kollégákat, és megakadályozhatja a fókusz fenntartását, a feladatok elvégzését.

Mindezeket ellenére az állatbarát irodák zavartalan működése biztosítható, csupán néhány szabályt érdemes szem előtt tartani.

Milyen szabályokra van szükség egy ideális állatbarát munkahely megteremtéséhez, ahol minden csapattag jól érzi magát?
Adunk néhány tippet!
  1. Kutyabarát területek: Kialakíthatunk egy-egy olyan részt az irodában, ahol a kutyák szabadon mozoghatnak anélkül, hogy bárkit is zavarnának.
  2. Fokozott higiénia: Nagyobb figyelmet kell fordítani a higiéniára, hogy minden dolgozó komfortosan érezhesse magát. Fontos, hogy a kutyatulajdonosok felelősséggel járjanak el a kedvencük tisztaságával kapcsolatban, és gondoskodjanak az állatok tisztán tartásáról.
  3. Viselkedési szabályok: Az irodai kutyáknak meg kell felelniük bizonyos viselkedési szabályoknak. A kutyáknak barátságosnak, jól neveltnek és társaságkedvelőnek kell lenniük. Az agresszív viselkedést mutató kutyáknak sajnos nincs helye az irodában.
  4. Környezet megóvása: Az irodának megfelelően fel kell készülnie az állatok fogadására. Könnyen tisztítható padlóburkolatok mellett nem adódhat probléma. Azokban a helyiségekben, ahol szőnyegek és drága bútorok találhatóak, oda jobb, ha nem adunk bejárást a kutyusoknak.
  5. Oltások és egészségügyi vizsgálatok: Minden kutyatulajdonosnak igazolnia kell a kutyája aktuális oltásait és egészségügyi állapotát. Ez megelőzi a betegségek terjedését és biztosítja a kutyák és az alkalmazottak biztonságát.

A szabályok betartásával és a munkatársak igényeinek figyelembevételével az állatbarát irodák sikeresen tudnak működni. A HR-esek lehetőséget teremthetnek a kutyások számára, hogy a munkahelyi körülmények még kedvezőbbek legyenek, ezáltal növelve a kutyatulajdonosok elégedettségét.

Nálatok már tökéletesen működik a kutyabarát iroda? Akkor mutasd meg másoknak is! Keressük az ország „LebolDOGabb munkahelyét!”

Pályázatunkon Te is részt vehetsz, csak töltsd ki az űrlapot, és máris elküldjük a részleteket. ŰRLAP!

Author

bapadmin

All stories by: bapadmin