4 tipp nemzetközi szakértőktől az alkalmazottak mentális egészségének védelme érdekében

Több, mint egy év telt el azóta, hogy a kormány hivatalos javaslata alapján a vírus terjedésének megakadályozása érdekében, aki csak teheti, otthonról kell, hogy dolgozzon.

Bár ennyi idő épp elég megszokni egy új helyzetet, a kezdeti lelkesedés ellenére legtöbbünknek nem lett könnyebb az otthoni munkavégzés, sőt. Az elhúzódó elszigetelődés, társadalmi elhatárolódás nem csak az iparágakat és a megélhetést, hanem a mentális egészségünket is megviseli. 

Egy mentálhigiéniás felmérés szerint a home officeban dolgozók hatvan százalékának saját bevallása szerint romlott mentális állapota a lezárások óta.

Legnehezebb helyzetben azok vannak, akik egyedül élnek, mindenféle mentális támogatás, vagy támogató kapcsolati háló nélkül. Bár az, amikor egy strukturált környezetet és meghatározott rutint kihúznak a lábunk alól, mindenkire nagy terheket ró.

Lássunk néhány tippet külföldi szakemberektől arra vonatkozóan hogy őrizhető meg a mentális egészség a home office-ban, és hogyan tudja mindezt támogatni a HR.

A munkavállalóknak nyújtott mentálhigiéniás támogatás hatalmas előnyökkel jár, és túlmutat a személyes előnyökön. Helen Pericleous szakértő, egy a  PsycHR által végzett kutatás alapján így nyilatkozott: “A mentálhigiénés kezdeményezésekbe, például a képzésbe történő befektetés átlagosan 5 fontot ad vissza minden elköltött 1 font után, sőt, egyes esetekben akár 10 font is lehet a megtérülés. Azaz a ROI (befektetés-arányos megtérülés) 1:10, ami igen kiemelkedő.  Tehát, amikor meg kell győzni a felső vezetést, hogy fektessen be a mentálhigiénés kezdeményezésekbe, ne feledje, hogy mindennek üzleti előnye is van, és nem csak egy kedves gesztus a kollégák felé. 

Harry Bliss, Champion Health vezérigazgatója így nyilatkozik: 

“A reaktív és a proaktív stratégia is fontos. Az online állapotfelmérések a teljes szervezet számára proaktív stratégiát jelentenek, amelyek valóban hatékonynak bizonyulnak, mivel adatközpontúak. Az elemzésükkel pontosan meghatározható, mik a munkahelyi jólét azon területei, amikre összpontosítani kell. Ha jók az adatok, nem kell tippelgetnünk, kísérleteznünk.

Hayley Wheeler  arra hívja fel a figyelmet, hogy segíteni kell a munkavállalókat, hogy visszataláljanak önmagukhoz és a motivációjukhoz. A vezetők feladata, hogy segítsenek újra felkelteni a szenvedélyt, motivációt, de ezen túlmenően képesnek kell legyenek arra is, hogy a csapatukat megnevettessék, a kollégákkal éreztessék az őszinte odafigyelésüket és támogatásukat

Claire Brown  karrier-tanácsadó és lifecoach a szünetek fontosságát hangsúlyozza. Az otthoni munka miatt gyakorlatilag non stop online kell lennünk. Így sokan szinte egész nap a monitor előtt vannak, pedig a képernyőtől való eltávolodás felpezsdíti az elmét, ezért a munkáltató mindenképp adjon engedélyt a rendszeres szünetekre. Sőt, ha lehet, szabályozott módon “kényszerítse” erre a kollégákat. 

A tippek, tanácsok sora persze végtelen. Annyi biztos, hogy sosem késő elkezdeni figyelni a kollégákra, és sosem volt még ennyire fontos ennek a témának az előtérbe helyezése. 

Forrás: naturalhr.com