A technológiai fejlődésnek köszönhetően sok újonnan megjelenő munkakör terjedt el a munkaerőpiacon. Ezek a pozíciók eddig vagy nem léteztek vagy csak nem voltak kifejezetten elterjedtek. Leginkább a digitális kommunikáció, a mesterséges intelligencia és az adatfeldolgozás terén jelent meg nagymértékű fejlődés.
Adatelemző és -tudós (Data analyst, data scientist)
Az adatok mennyiségének növekedésével egyre több szakemberre van szükség, akik képesek azok összegyűjtésére, elemzésére és értelmezésére. Így tudnak segíteni az üzleti világban szereplőknek a döntések meghozatalában. Az adattudós, vagyis data scientist, egy olyan újonnan megjelenő munkakör, amely az adatelemzőnél komplexebb szerepkör. Az adatmodellezésre és az előrejelzések készítésére fókuszál, amely a mesterséges intelligenciát és gépi tanulás technikákat alkalmaz az üzleti problémák megoldására.
Kiberbiztonságért felelős szakember (Cybersecurity specialist)
A kiberbiztonság növeléséért felelős szakemberek is a fejlődő technológiának köszönhetően újonnan megjelenő munkakörök közé tartoznak. A növekvő számú online fenyegetés és adatlopás miatt a kiberbiztonsági szakemberek iránti kereslet jelentősen nőtt. Ők felelnek az informatikai rendszerek biztonságáért, adatvédelmi megoldásokért és kiberbiztonsági stratégiák kidolgozásáért. Magánszemélyek és szervezetek, cégek, vállalkozások számára is fontos szempont az adatvédelem.
Digitális marketing (Digital marketer)
A digitális platformokon történő marketing jelentősége miatt szükség van olyan szakemberekre, akik tudják kezelni az újonnan megjelenő igényeket, újonnan megjelenő munkakörökkel. Többek között a közösségi médiára tervezett kampányokat, SEO-t, e-mail marketinget és online hirdetési stratégiákat szükséges megtanulni ezen szakemberek számára.
Mesterséges intelligencia fejlesztő (AI Developer)
A mesterséges intelligencia és a technológia rohamos fejlődése miatt szükség van erre az újonnan létrejött munkakörre. Hiszen ezáltal olyan szakembereket keresnek a munkaerőpiacon, akik képesek az AI rendszerek és alkalmazások fejlesztésére, valamint megfelelő használatukra.
Influenszer és tartalomkészítő (Influencer, Content Creator)
A közösségi média egyre inkább széleskörű használata miatt olyan munkakörök is létrejöttek, amik a tartalomgyártásra vagy egy saját digitális márka felépítésére épülnek. Ezek a személyek leggyakrabban reklámokból és szponzorációkból élnek.
E-kereskedelmi szakember (E-commerce Specialist)
Az online vásárlás elterjedésével nőtt az igény az olyan szakemberek iránt, akik az online vásárlásokat kezelik, optimalizálják az eladási folyamatokat és stratégiákat dolgoznak ki az online piacon. Ezek a munkakörök szervezetek, cégek vagy vállalkozások bevételét tudja növelni új területeken.
Virtuális valóság fejlesztő (VR/AR Developer)
A virtuális és kiterjesztett valóság terjedésével növekedett az igény az olyan fejlesztők iránt, akik képesek hasonló technológiák létrehozására. Legyen szó játékokról, oktatási alkalmazásokról vagy ipari fejlesztésekről.