fbpx

Egyre forróbb téma a digitális toborzás

1024 501 bapadmin

Azzal, hogy a recruiterek és hiring managerek is otthonaikból végzik feladataikat, érezhető módon megnőtt az igény digitális toborzás megoldásaira. Ezek alapja és sarokköve a felhő alapú jelöltkezelő rendszerek (ATS).

Fontos azonban külön választani a cégeket aszerint, hogy a home office-ba vonulás jelensége meglévő rendszer nélkül érte őket? Vagy már használtak valamilyen szoftveres megoldást a digitális toborzás adminisztrációjára, amikor át kellett állni az otthoni munkavégzésre?

Járvány szülte digitalizáció 

Azon cégek esetében, ahol még korszerű, bárhonnan elérhető szoftver nélkül folytak a toborzások, szignifikánsan megnőtt az igény egy megfelelő jelöltkezelő rendszer bevezetésére. Azonban a gazdasági helyzet takarékoskodást eredményezett a vállalatok jelentős részénél, a hirtelen igény nem fért bele a legtöbbek HR-büdzséjébe. Ezért ezekre a vállalatokra inkább az érdeklődés, a puhatolózás volt jellemző. Ezek a cégek sürgősen meg akarták ismerni a piaci lehetőségeiket, hogy a 2021-es költségvetésbe betervezhessék a digitális toborzás rendszerét. Természetesen voltak olyan vállalatok is, ahol ez az igény erősebb volt a költségvetés szabta határoknál, így több új partnerrel gazdagodott a hrfelho.hu Kft. is.

Azoknál a cégeknél viszont, ahol már volt használatban ATS (vagy annak funkcióját betöltő) rendszer, rendre felmerültek orvosolandó nehézségek. Számos olyan esettel találkoztunk, ahol a folyamatos home office-ból való munkavégzés során derültek ki a szoftverek hiányosságai. Több vállalat is emiatt kereste meg a HR Felhő csapatát: rájöttek, hogy az aktuálisan használt rendszerüknél jobbra van szükségük. Az ilyen megkeresések nagy részét új együttműködésekre váltva bővült a hrfelho.hu Kft. ügyfélköre.

A digitális toborzás legfőbb előnye az otthonról végezhetőség

A HR Felhő ügyfelek körében is számos fejlesztési igény merült fel a tavalyi évben, amelyeket túlnyomórészt a távolról végzett csoportmunka hívott életre. Az igények alapján elsősorban automatizált információcsere-megoldások, értesítési funkciók, KPI mérések és riportok hiányosságain alapultak. Emellett még az online előszűrési és tesztelési feladatok vonatkozásban keletkezett a legtöbb új fejlesztés. 

Mivel a hrfelho.hu kft. üzletpolitikájának egyik sarokköve az egyedi igények integrálása, az ilyen jellegű, cégre szabott feladatokat mindig nagy gondossággal, alapos igényfelmérés után készítik el.

A fent leírtakból kifolyólag jól indult a 2021-es év a HR Felhőnél, a tavalyi érdeklődőkből több vállalat is ügyféllé vált, ez a tendencia továbbra is növekedést mutat.

Összkép és jövőkép dióhéjban

A meglévő HR Felhő ügyfelek vonatkozásában változatos hatások voltak tapasztalhatók. Az első hullám idején szinte mindenki elbizonytalanodott. A nem kritikus fontosságú pozíciók betöltését, vagy új pozíciók nyitását felfüggesztették és csak a pótlásokra koncentráltak a cégek. 

Mindezekkel együtt az ügyfelek jelentős része egyáltalán nem állt le teljesen a toborzásokkal. A HR Felhő ügyfelek jellemzően jól digitalizált, a kor igényeinek megfelelő IT infrastruktúrával rendelkeznek. Így a járvány okozta kezdeti nehézségek, plusz HR-feladatok miatt rövidebb megtorpanás vagy lassulás volt tapasztaltható. Azonban már 2020 Q2/Q3-ra szinte mindenkinél visszaállt a korábbi irány. E sorok írásakor rápillantva az ügyfeleknél nyitott pozíciók számára, több olyan vállalat is akad, amely több új kollégát keres most, mint a járványhelyzet kialakulása előtt.

A hrfelho.hu kft. az ügyfelektől beérkezett fejlesztési igények alapján több nagyszabású fejlesztésre is készül az idei évben. Ezek segítségével a home office-ba áthelyeződött digitális toborzás során keletkező feladatokat még gördülékenyebben, még mérhetőbben és még hatékonyabban végezhetik majd a vállalatok.

www.hrfelho.hu

Author

bapadmin

All stories by: bapadmin