Érdemes idén kísérletezni az egyik legnépszerűbb közösségi platformmal, ha munkatárs-keresésről van szó, vagy maradjon meg a baráti kapcsolattartásra? A Facebook lehet eredményes toborzási alternatíva, ha jól használjuk. Nézzük, hogyan!
Facebook eredmény: több, mint 1050 jelölt egy pozícióra
A Beck and Partners Kft. toborzásmarketing csapatának vezetőjét, Németh Rékát kérdeztük a témában, és próbáltunk utánajárni, mit mutatnak a számok.
Réka elmesélte, a tavalyi év egyik legeredményesebb kampányát. Egy ügyfele számára rakodó pozícióra 1054 jelentkezőt generáltak a Facebook hirdetésekkel. Ez valóban meggyőzőnek hangzik, ássuk a mélyére! Ezt az impozáns számot 14 kampányból érték el.
Egy kampány 10 napig tartott, mely az ügyfélnek 40.000 Ft-ba került. Egy ilyen, 10 napos időszakban 180 jelölt érkezett, melyeknek fele meg is felelt az elvárásoknak. Az ügyfél által szervezett nyíltnapon 40-en vettek részt, és 15 fő felvételre is került néhány hét leforgása alatt. Hasonló arányokkal ismételték meg a folyamatokat még 13 alkalommal.
A fizikai toborzások sikerének titka
A Beck and Partners Kft. kollégái szerint a fizikai pozícióknál egyértelműen érdemes használni Facebook hirdetéseket. Van azonban néhány fontos „szabály”, amiket érdemes betartani a siker érdekében.
Egyrészt a toborzásmarketing csapat pozíció átvétele igen alapos. Az elmúlt években a folyamatos tesztelés alapján pontosan látják, hogy egy adott pozíciónál mik azon az információk, amelyek elengedhetetlen a hirdetésbe, és nagyban növelik a jelentkezők számát. Az elsődleges ilyen információ a bér. Felméréseik alapján 50%-kal növeli a bejelentkezők arányát, ha szerepel a hirdetésben.
Fontos a célcsoportnak kommunikáló vizuális megjelenés, és persze a pontos targetálás is. Sok olyan apróságnak tűnő elemből áll össze a hatékony hirdetés egésze, amihez sok éves tapasztalat, a marketinges és a HR-es ismeretek egyvelege szükséges.
Nem csak a fizikai keresések mennek jól
A Beck and Partners toborzásmarketing csapatának vezetője elmondta, hogy nem csak a fizikai toborzásoknak van létjogosultsága a Facebook felületén. A népszerűnek számító marketinges, pénzügyi, értékesítési pozíciókkal is sikereket érnek el, sőt, több precedens volt Facebookról sikerrel zárt IT-s pozíciókra is.
Hanyatlik a Facebook népszerűsége?
Felmerülhet a kérdés, hogy ha az utóbbi időben egyre többet hallunk arról, hogy a Facebook népszerűsége csökken, vajon lehet-e alapozni rá hosszú távon, mint toborzási platform? Rékáról erre a következő választ kaptuk:
„Nem fogok hazudni, a Facebookon való hirdetés alapesetben nem arra lett kitalálva, hogy álláslehetőségeket posztoljunk / hirdessünk általa. Nagyobb számban találhatóak meg inkább az FMCG szektor termékei, illetve inkább B2C hirdetésekkel találkozhatunk a platformon. Ennek ellenére azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem a Facebook álláskeresésre, álláslehetőségek meghirdetésére is tökéletesen alkalmas. Természetesen az elérések, jelentkezők száma nagyban függ attól, hogy földrajzilag hol helyezkedik el a cég, ahová keressük az embert, és persze, hogy milyen feltételekkel. Én személy szerint azt látom, hogy a fizikai pozíciók esetében a tavalyi évben volt a legtöbb jelentkezőnk, ha éves szinten nézzük a statisztikákat, és más típusú hirdetéseknél is évről-évre nőnek a statisztikáink.”
A Beck and Partners aktuális csomagajánlatának a Facebook kampányok is részei.
Ismerje meg a komplex toborzási ajánlatukat, mely akár egy hirdetés áráért elérhető ide kattintva.