fbpx

Érdemes 2021-ben a Facebook felületén toborozni? Számok és történetek

1024 768 bapadmin

Érdemes idén kísérletezni az egyik legnépszerűbb közösségi platformmal, ha munkatárs-keresésről van szó, vagy maradjon meg a baráti kapcsolattartásra? A Facebook lehet eredményes toborzási alternatíva, ha jól használjuk. Nézzük, hogyan!

Facebook eredmény: több, mint 1050 jelölt egy pozícióra

A Beck and Partners Kft. toborzásmarketing csapatának vezetőjét, Németh Rékát kérdeztük a témában, és próbáltunk utánajárni, mit mutatnak a számok.

Réka elmesélte, a tavalyi év egyik legeredményesebb kampányát. Egy ügyfele számára rakodó pozícióra 1054 jelentkezőt generáltak a Facebook hirdetésekkel. Ez valóban meggyőzőnek hangzik, ássuk a mélyére! Ezt az impozáns számot 14 kampányból érték el.

Egy kampány 10 napig tartott, mely az ügyfélnek 40.000 Ft-ba került. Egy ilyen, 10 napos időszakban 180 jelölt érkezett, melyeknek fele meg is felelt az elvárásoknak. Az ügyfél által szervezett nyíltnapon 40-en vettek részt, és 15 fő felvételre is került néhány hét leforgása alatt. Hasonló arányokkal ismételték meg a folyamatokat még 13 alkalommal.

A fizikai toborzások sikerének titka

A Beck and Partners Kft. kollégái szerint a fizikai pozícióknál egyértelműen érdemes használni Facebook hirdetéseket. Van azonban néhány fontos „szabály”, amiket érdemes betartani a siker érdekében.

Egyrészt a toborzásmarketing csapat pozíció átvétele igen alapos. Az elmúlt években a folyamatos tesztelés alapján pontosan látják, hogy egy adott pozíciónál mik azon az információk, amelyek elengedhetetlen a hirdetésbe, és nagyban növelik a jelentkezők számát. Az elsődleges ilyen információ a bér. Felméréseik alapján 50%-kal növeli a bejelentkezők arányát, ha szerepel a hirdetésben.

Fontos a célcsoportnak kommunikáló vizuális megjelenés, és persze a pontos targetálás is. Sok olyan apróságnak tűnő elemből áll össze a hatékony hirdetés egésze, amihez sok éves tapasztalat, a marketinges és a HR-es ismeretek egyvelege szükséges.

Nem csak a fizikai keresések mennek jól

A Beck and Partners toborzásmarketing csapatának vezetője elmondta, hogy nem csak a fizikai toborzásoknak van létjogosultsága a Facebook felületén. A népszerűnek számító marketinges, pénzügyi, értékesítési pozíciókkal is sikereket érnek el, sőt, több precedens volt Facebookról sikerrel zárt IT-s pozíciókra is.

Hanyatlik a Facebook népszerűsége?

Felmerülhet a kérdés, hogy ha az utóbbi időben egyre többet hallunk arról, hogy a Facebook népszerűsége csökken, vajon lehet-e alapozni rá hosszú távon, mint toborzási platform? Rékáról erre a következő választ kaptuk: 

„Nem fogok hazudni, a Facebookon való hirdetés alapesetben nem arra lett kitalálva, hogy álláslehetőségeket posztoljunk / hirdessünk általa. Nagyobb számban találhatóak meg inkább az FMCG szektor termékei, illetve inkább B2C hirdetésekkel találkozhatunk a platformon. Ennek ellenére azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem a Facebook álláskeresésre, álláslehetőségek meghirdetésére is tökéletesen alkalmas. Természetesen az elérések, jelentkezők száma nagyban függ attól, hogy földrajzilag hol helyezkedik el a cég, ahová keressük az embert, és persze, hogy milyen feltételekkel. Én személy szerint azt látom, hogy a fizikai pozíciók esetében a tavalyi évben volt a legtöbb jelentkezőnk, ha éves szinten nézzük a statisztikákat, és más típusú hirdetéseknél is évről-évre nőnek a statisztikáink.”

A Beck and Partners aktuális csomagajánlatának a Facebook kampányok is részei.

Ismerje meg a komplex toborzási ajánlatukat, mely akár egy hirdetés áráért elérhető ide kattintva.

Author

bapadmin

All stories by: bapadmin