Az álláskeresők nem tartanak szünetet, csak mert tartósan beáll a jó idő. Emiatt jelent speciális kihívást a toborzás nyáron: míg a karrierváltók keresik az új lehetőségeket, a vállalati döntéshozók a megérdemelt pihenésüket töltik. Ez olyan adottság, amely extrán nehézkessé teszi a toborzást, és jócskán feladja a leckét a HR-es szakembereknek. Ezúttal ezek legyűrésében segítünk gyakorlatias tanácsokkal.
A vállalati szabadságok miatt lehet hosszabb a toborzás nyáron
A Beck and Partners operatív vezetőjének tapasztalata szerint, az álláskeresők számára nincsen nyár. „Lehet nyaralásuk lefoglalva, de tapasztalatom szerint sokkal könnyebben alkalmazkodnak a cégekhez, mint fordítva. Főleg nagyobb cégekre jellemző, ahol sok körös a kiválasztási procedúra, hogy sokat lassít a nyár a folyamatokon. A legnehezebb az, amikor minden kört más emberrel kell összeszerveznie a HR-esnek, emiatt akár az őszbe is átnyúlhat a toborzás nyáron.”
Bettina kihangsúlyozza, hogy az álláskeresők pont annyira türelmesek, mint az év bármilyen másik szakaszában, sem kevésbé, sem jobban. Az elhelyezkedés a céljuk. Ha lesz olyan cég, aki előbb tud ajánlatot adni nekik, nem fogják megvárni, ameddig adott vállalat vezetősége kinyaralja magát. Márpedig ebben a piaci helyzetben szinte biztos, hogy lesz olyan cég, amelyiknél nem lassul le a toborzás nyáron.
Három tipp, hogy sikeresen toborozhasson nyáron
- A céges szabadságokat érdemes nem csak a szakmai munkafolyamatok, hanem a toborzási célok figyelembevételével alakítani. Ha egy szakmai vezető szeretné, hogy júliusban már bővüljön a csapata, ne vegye ki a fél júniust szabadságnak! Vagy ha kiveszi, lépjen érvénybe egy B-forgatókönyv.
- Legyen egy B-forgatókönyv arra vonatkozóan, hogy ki felelhet a kiválasztásért, ki és miképp pótolhatja a jóváhagyó döntéshozókat. Nem csak a nyári időszakban, hanem az év minden szakaszában hasznos, ha van helyettes döntéshozó.
- Ütemezze a kiválasztási folyamatot: sűrítse azokra a hetekre, amikor még mindenki dolgozik! Eközben folyamatosan kommunikáljon a jelöltekkel, hogy tudják, mire számíthatnak, ne hagyja őket bizonytalanságban!
Ha a toborzási folyamatot megóvta a nyár kihívásaitól, már csak arra kell ügyelnie, milyen ajánlatot kínál az álláskeresőknek.
Kattintson IDE, és bővítse az álláskeresőknek szóló ajánlatát úgy, hogy a céges költségeket is csökkenti!