fbpx

Fejvadász körkép: ezért hátrálnak ki a jelöltek a kiválasztás folyamatából

fejvadászat fejvadász toborzás kiválasztás
1024 683 bapadmin

Korábban már írtunk arról, hogy egyre nehezebb a megfelelő jelölteket időben leszerződtetni a betölteni kívánt pozíciókba. A kompetens munkavállalókat hamar elviszi a konkurencia, sokkal gyorsabb kiválasztási folyamatokra volna szükség, mint ami jelenleg tapasztalható a piacon. A fejvadász csapatunk tapasztalatait áttekintve összeszedtük, miért hátrálnak ki a legalkalmasabb jelöltek a kiválasztás folyamatából – és mit tehet ez ellen!

Csak sokadik lesz a megkeresési sorban: ha befutó akar lenni, előznie kell!

Megkértük a fejvadász kollégáinkat, hogy amilyen területen tudnak, osszanak meg általános tapasztalatokat a jelöltekkel kapcsolatban. Elmondásuk szerint, mire beérkezik egy megbízás, és nekilendülnek a szakemberek megkeresésnek, jellemzően már más pályázati folyamatban résztvevőkkel van lehetőségük beszélni. A váltásra nyitott dolgozók ugyanis mások megkeresését is meghallgatják. A munkaerőpiaci helyzet miatt azok a cégek, amelyek eltökéltek a gyors munkaerőszerzés mellett, elképesztő erőket mozgatnak meg.

Egy IT-s a gyakorlati hátterétől, az újabb technológiák ismeretétől és speciális szakterületétől függően naponta kaphat három-négy megkeresést. Hiba volna azonban azt hinni, hogy csak a híresen nehéz toborzási szektorokban van ez így. Logisztikai, értékesítői, marketinges és könyvelői területen is átlagosan már másik két pályázati folyamatról számolnak be a jelöltek. Speciális pozíciók ill. fizikai munkák esetén ez még több lehet!

A fejvadász kollégák tapasztalatának oka, hogy a cégek legtöbbször csak azután keresnek meg minket, amikorra igazán égetővé válik a szakemberhiány. Ekkor különösen fontos, hogy a kiválasztás folyamata felgyorsuljon. Nincs idő hetekig váratni jelöltet: míg ő várja, hogy bemutatkozzon önnek, máshonnan már meg is kapja az ajánlatot. Ha az megfelel a jelölt számára, el is fogadja azonnal, nem kér gondolkodási időt.

A fejvadász közvetítő nem helyettesíti a munkáltatói márkaépítést

Kollégáink kitértek arra is, hogy akadnak olyan cégek, akiknek a rossz hírnevük hátráltatja a toborzás sikerét. A mai félig-meddig virtuális világban gyorsan terjednek a pletykák egy munkáltatóról. Főleg, ha olyan szakterületen foglalkoztat, ahol kevés jó, egymást is ismerő szakember tevékenykedik. Ha ezek a pletykák negatív hírét keltik a cégnek tovább bonyolódik a toborzás.

Ne maradjon le a hetente megjelenő szakmai írásainkról, kövesse a friss tartalmainkat a LinkedIn oldalunkon IDE kattintva!

Author

bapadmin

All stories by: bapadmin