Van, aki már novemberben a jövő évi toborzásról beszél? Ez aztán a felkészültség! Használja ki az őszi lelassulást és a felszabadult idejét arra, hogy a 2024-es HR stratégiáját megtervezze! Egy jól átgondolt költségvetéssel és toborzási tervvel számtalan erőforrást megspórolhat önmagának és egyben a vállalatának is.
1. Távmunka: toborzás kiépítése
A pandémia nagy hullámai már lecsengtek, azonban a járvány átformálta a munkavállalói világ nagy szeletét – a home office többé nem egy kényszerhelyzet, hanem ideális állapot. Érdemes felkészülni a távmunkavállalók interjúztatására, integrálására már időben – ugyanis úgy tűnik, ez az opció bizony maradni fog a munka világában. Ha a vállalata még nem rendelkezik home office policy-vel, akkor érdemes az új évre előállni eggyel.
2. Elég up-to-date az álláshirdetések kínálata?
A legkiválóbb jelentkezőket a legideálisabb felajánlásokkal tudja egy vállalat megfogni. A munkaerőpiac trendjeit követve megismerheti, milyen elvárásai vannak ma egy adott szakma jelentkezőinek a munkavállaláskor. A 2024-ben meghirdetett pozícióknál a jelenkor mentalitását figyelembe véve kínáljon fel juttatásokat, lehetőségeket!
3. A hirdetési stratégia megtervezése
Az online világban minden lecseng 24 óra alatt – az álláshirdetések is! A webes hirdetéseket érdemes kisebb összegekkel promótálni, hogy a láthatóságuk még hetekig megmaradjon és a legideálisabb jelöltekhez jusson el.
4. A munkahelyi kultúra fontossága
A felső pozíciók betöltésekor extrán érdemes odafigyelni arra, hogy a jelölt vezetői mentalitása passzoljon a vállalati kultúrához. 2024-ben szánjon még több figyelmet a munkahelyi értékekre és válassza azt a munkavállalót, aki ugyanazokat az elveket vallja a beosztott-felettes kapcsolatról, amit a cég!
5. A munkáltatói brand kiépítése
A közösségi média világában a munkáltatói márka kiépítése már nem igényel sok energiát. Töltse fel a céges események, bulik, tréningek képeit a vállalat platformjára! Mutassa meg, hogy milyen “álommunkahely” az Önök irodája, mennyi fejlődési lehetőség biztosított a kollégáknak, illetve milyen szuper közösség alakult ki az évek során!
6. Kreatív és feltűnő álláshirdetés
A kreativitás aranyat ér az online világban. Ha azt szeretné, hogy álláshirdetése valóban megragadja a munkavállalók figyelmét és bemutassa, hogy milyen izgalmas is az Önök pozíciója, akkor szánjon egy kicsivel több időt az álláshirdetés megírására! A nagy általánosítások helyett adjon pontos képet arról, mit is várhat a jelölt az állástól, illetve bátran használja fel a cég egyedi aspektusait arra, hogy megnyerje a szimpátiáját! Pl.: állatbarát munkahely
7. Gondolja végig a toborzási költségeket!
Az idei év alapján határozza meg, hogy körülbelül mennyi volt a költség/felvétel/fő! A következő pontok mentén tudja összeállítani a költségvetési tervet:
- Hirdetés állásbörzéken és a közösségi médiában
- Állásbörzék és egyetemi toborzási költségek
- Technológiai költségek
- Munkáltatói márkaépítés költségei
- Az érintettek belső fizetése és juttatásai
- Utazási költségek
Ha megfogadja tanácsainkat, a jövőévi toborzása sokkal hatékonyabb és gördülékenyebb lesz! Tartson lépést a fejvadász trendekkel és sajátítson el új praktikákat!