Munkáltatói márkaépítés munkáltatói márka employer branding beck and partners toborzás fejvadászat munkaerő-közvetítés

A munkáltatói márka közös felelősség!

A munkáltatói márka fejlesztése a HR feladata? Vagy a kommunikációs csapat egyik fő munkaterülete? Esetleg senkié a vállalatnál, erre vannak a külsős szolgáltatók? Fogós kérdés. Egy ideális világból vett példán szemléltetjük, hogy a munkáltatói márkát a jelentőségéhez mérten milyen apparátussal, szemléletmóddal és kapacitásokkal érdemes kezelni. Mennyire áll messze az ön valós tapasztalata az ideálistól?

A koronavírus jelentette gazdasági és társadalmi sokk megmutatta, mekkora érték az erős munkáltatói márka. Rohamléptekkel haladva a gazdasági recesszió irányába, ismét felmerül a kérdés, hogy hányadán állnak a cégek a munkáltatói márkájukkal? Elég erősek ahhoz, hogy a vállalatok szívét-lelkét jelentő szakemberi csapatukat a vállalatoknál tartsák? Hogy a hiányzó kulcsembereket bevonzzák? Sosem késő fejleszteni, alakítani a meglévő munkáltatói márkán, de előtte mindenképp le kell tisztázni, kinek a feladata ez.

Egy ideális világban közös feladat a munkáltatói márka építése

A munkáltatói márka építése fele-fele arányban HR-es és PR-es kompetenciákat, tapasztalatokat igényel, vallja meggyőződéssel Bettina. „Egy ideális világban külön felelőse van a területnek, amely személy mindkét területen rendelkezik ismeretekkel. A munkáját pedig külsős tanácsadó cég támogatja, amely objektíven tekint a munkáltatói márkára. Ennek megfelelően újszerű, hasznos tanácsokkal szolgálhat annak fejlesztéséhez.

A Beck and Partners fejvadász cég szakértője egyúttal leszögezi, hogy szakmai támogatástól függetlenül a vállalat oldaláról a cégvezetésnek, a HR- és PR-osztálynak egyaránt feladata a munkáltatói márka alakítása. Mindhárom szereplőnek egyaránt érdeke az együttműködés. „A HR-nek megkönnyítené a toborzását, a PR-osztály pedig bezsebelhetne olyan elismeréseket is a vezetőségtől, melyeket a mérhetetlenség miatt ritkán tud. A cégvezetés pedig hosszútávon érezheti biztosítottnak a vállalat gördülékeny működését.

Jó szakemberek vannak a piacon, csak „nem kellenek”

Bettina úgy véli, hogy akik valóban szakértői a területnek, általában kifejezetten kompetensek a hazai piacon. „A baj inkább az, hogy a legtöbb cég nem alkalmaz, bíz meg valós szakértőket. Úgy vannak vele, mint átlagember a focival és a politikával, – vállalati szinten a marketinggel és a HR-rel –, ehhez mindenki ért. Nem véletlen, hogy utóbbi két terület valamely képviselőjét bízzák meg cégen belül a feladattal. Viszont külön-külön a két terület mit sem ér ebben a témában, egymásra kell támaszkodnia az osztályoknak.

A szakértő hozzáteszi: fontos, hogy olyan ember is dolgozzon a munkáltatói márka építésén, aki képes a cégvezetés szempontjából megközelíteni a feladatot. Képes kiértékelni, hogy milyen valós, pénzben mérhető haszonnal jár ebbe fektetni. Már csak azért is, mert a közelgő gazdasági válság miatt extra nagy szükség lesz a racionális keretek között gondolkodó, munkaerő megtartást fókuszba állító felelősökre.

Tájékozódjon a témában még mélyebben!
Vegyen részt a recruiTECH BLUE konferencián, amely eseményre ügyfelünkként 15%-kal kedvezőbb áron válthatja meg a belépőjét!
Kattintson IDE a részletekért!