A HR-vezető szerepéből adódóan két területen kell, hogy kiemelkedjen: egyrészt emberismeretében és a hozzájuk kapcsolódó szaktudásában, másrészt a vállalati ismereteiben.
A HR-vezető tudja, hogyan működik egy ember
Nyitott személyiség, kedves, udvarias, mosolygós, közvetlen, kimagasló érzelmi intelligencia jellemzi. Ezek a tulajdonságok segítik hozzá, hogy bizalmat keltsen a meglévő és leendő kollégákban.
„Valamennyi kollégánk kiemelte, hogy egy példás HR-vezető barátságos, emberséges, elérhető és bizalmat sugároz” – hangsúlyozza Somodi Bettina, toborzási specialista. – „Fel lehet ismerni már arról, ahogyan kommunikál és ahogy a többi emberhez viszonyul. Tisztelet övezi, aminek biztos alapját a szakmai jártassága és az emberismerete adja. Tud más fejével gondolkodni, látja az emberek igényeit, motiváló tényezőit.”
Csapatának élén példamutató, következetes, lehet hozzá fordulni szakmai és emberi kérdésekben. Egyértelmű célokat határoz meg, de kikéri a többiek véleményét, ezzel tekintélyt vív ki magának. Önállóan hoz döntéseket minden releváns szempont figyelembevételével, azok mérlegelésével.
A szervezet legfőbb ismerőinek egyike
Egy jó HR-vezető különösképpen figyel arra, hogy a HR folyamatok a cég adottságaihoz, célkitűzéseihez, problémáihoz igazodva működjenek. Magabiztosságával, szakmaiságával és naprakészségével eléri, hogy vállalaton belül elfogadják a HR-t, mint a szervezet egy kulcsfontosságú funkcióját.
Mindehhez nélkülözhetetlen, hogy a vállalat minden tevékenységét alaposan, elsőkézből ismerje, kollégáival jól tudjon együttműködni, megérteni az ő nézőpontjukat, problémáikat. A cég működésén túl valamennyi ügyével, kultúrájával, működésével, irányelveivel is tisztában van, hitelesen képviseli és edukálja a kollégáit.
Egyértelműen osztja le a feladatokat és ad hoc szituációkban könnyen tervez újra: komplex gondolkodásmód jellemzi, felismeri, mikor mi a prioritás.
Kövesse figyelemmel a HR Blogunk tartalmát, ahol még további három aspektusból vizsgáljuk, fejvadász szemmel mi teszi a jó HR-vezetőt!