Van, ami örök és van, ami változik. A HR területén az emberi kapcsolódások, a szimpátia és a személyes kommunikáció örökre olyan meghatározó tényezői maradnak a toborzásnak, amit semmilyen digitális technológia sem fog tudni maradéktalanul pótolni. Azonban az utóbbi évek változásait, toborzási trendjeit átnézve bizony akad jó pár olyan stratégia, amit érdemes mindenkinek kipróbálnia és aktívan alkalmaznia.
A mesterséges intelligencia segít
A ChatGPT és társai hatalmas segítséget nyújthatnak a toborzási folyamatokban. Természetesen csak azokat a feladatokat, ellenőrzéseket és szövegírásokat bízza rá, amik nem igényelnek személyes kapcsolódást! A toborzásban ugyanis továbbra is kiemelkedő szerepet játszanak a megérzések és a valódi találkozások. Használja automatizált CV értékelőrendszerként, illetve chatbotként, amivel az egyszerűbb jelentkezői kérdéseket megválaszolhatja!
Távolsági interjúztatási és onboarding folyamat
A home office lehetőség biztosításával sokkal szélesebb rétegben érhet el munkavállalókat. Érdemes már az interjúztatási folyamatokra, illetve a próbaidőre vonatkozóan kialakítani egy „remote” stratégiát, aminek a segítségével effektíven integrálhatja az új munkavállalót a csapatba.
Fedezzen fel új hirdetési felületeket!
Régen újságcikként jelentek meg az álláshirdetések, ma már TikTok videóként is simán működnek. Használja ki a közösségi média előnyeit! Formálja az álláshirdetéseket platformspecifikussá a maximális hatékonyság érdekében! Hashtagek alkalmazásával még könnyebben elérheti közönségét. Lépjen be szakmai csoportokba és ossza meg az álláshirdetést ott is! Ha a pozíció és a munkakörnyezet engedi, akár forgasson le hirdető TikTok videót is!
Reméljük ezeknek a tippeknek a megfogadásával még egyszerűbbé és hatékonyabbá válik 2024-ben a toborzása!