fbpx

Gazdasági válság előtt emiatt távoznak a dolgozók

fluktuáció távorzó dolgozók felmondás gazdasági válság válságkezelés toborzás kiválasztás fejvadászat munkaerő-közvetítés beck and partners
1024 576 bapadmin

Az infláció mértéke átlépte a 20%-ot, az évezredben erre még nem volt példa. Szeptemberben az élelmiszerárak és a rezsiköltségek növekedése mindenkit – dolgozót és munkáltatót egyaránt – újratervezésre ösztönzött. Mindenki nehéz helyzetben van: a céges költségcsökkentésekkel párhuzamosan a munkavállalók is készülnek saját stratégiával. Egyre többször jutnak arra a döntésre, hogy távoznak a dolgozók. A jelenség, különösképpen tehetségek és kulcsemberek esetén nagy csapás. Ha nem lesznek, akik előre hajtják a vállalatot válság idején, kétséges marad a működőképesség.

A működés optimalizációja az első, nem a munkavállalók megnyugtatása

A racionális cégek először a működésük alapjait vizsgálják meg, és azon próbálnak tovább csiszolni, azt finomhangolni. A magasabb szintű túlélésen van a hangsúly, a marketingkommunikációban gyakran hangoztatott stabilitás megteremtésén, minden más csak ezután jön. Emiatt a munkavállalók kevés explicit fogódzkodóval találkoznak, csak figyelhetik a változtatásokat és az irányokat, végső soron magukra maradva értékelhetik a fejleményeket.

Ez a speciális helyzet tűpontos képet festhet a tényleges vállalati kultúráról és a munkavállalók mentális stabilitásáról. A cég, amelyet átjár a bizalom, fix cél irányába, stratégia mentél halad, ehhez pedig kiegyensúlyozott munkavállalókat tud magáénak, nehezen behozható versenyelőnybe kerül. Mindenki másnál megvan a rizikója annak, hogy távoznak a dolgozók.

A kommunikáció időben fordíthat a tendencián, mielőtt távoznak a dolgozók?

Somodi Bettina, a Beck and Partners operatív vezetője úgy véli, jelenleg nincs helye a szemfényvesztésnek. „A legfontosabb törekvés ilyen helyzetben, hogy amennyire csak lehet, legyen valódi transzparencia a vállalatnál. A stabilitás ne csak kommunikációban legyen promótálva. Emiatt minden vezetőt extrém nagy felelősség terheli, pont úgy, mint minden válsághelyzetben. Nekik a saját embereikkel kell tudni a kommunikációt megfelelően lefolytatni, és átadni a legfontosabb tudnivalókat, megerősíteni bennük a bizalmat.

A szakértő hozzáteszi: azok a kommunikációs gesztusok, amik nem vonnak valós következményeket maguk után, csak ronthatnak a jelenlegi helyzeten. Ezek a bizalmat erodálják, amire a legkevésbé van szükség, főleg, ha az a veszély fenyeget, hogy távoznak a dolgozók. „A távozásukat követően a pótlás sem lesz könnyű feladat: a bővülés döntését megindokolni az ugyancsak stabilitást kereső álláskeresőknek roppant kellemetlen. Hazudni viszont felesleges, az csak növelné a károkat” – emeli ki Bettina.

Még több kérdése merült fel a témában?
A Beck and Partners vezetősége áll a rendelkezésére: csatlakozzon interaktív webináriumunkhoz, kattintson IDE a részletekért! Ha pedig olyan szakmai dilemmája akadna, amire privát módon érdekelné a válasz, írja meg nekünk itt!

Author

bapadmin

All stories by: bapadmin