fbpx

Túlgondolt toborzási módszerek helyett egyszerűsítsen!

toborzási módszerek toborzás fejvadászat
1024 731 bapadmin

TikTok kampány, online állásbörze, bemutatkozó videó kérése: egyre csak szaporodnak a kreatív toborzási módszerek. Nem meglepő, tekintve, hogy a cégek egyes hiányszakmákba tízezres nagyságrendben keresnek szakembereket. Muszáj kitűnni, felhívni a figyelmet önmagukra és kiszűrni az önjelölt „szakértőket”. A sok akarásnak azonban olykor nyögés a vége. Túlgondolt HR-megoldások helyett azonban a legegyszerűbb toborzási módszerek is lehetnek sikeresek, ha pár kritérium teljesül.

Ha ezek teljesülnek, hatékony lesz a választott toborzási módszer

Bármi mellett is döntsön, a módszernek gyorsnak kell lennie. A jelen piaci körülmények között ez a legfontosabb. Mivel a jelöltek sok lehetőség közül válogathatnak, az, hogy mennyire gördülékeny és gyors a folyamat, kardinális kérdés” – véli Bettina. A toborzási specialista szerint nem megengedhető, hogy heteket várjanak a jelöltek. Nem érdemes sok körös, túlbonyolított kiválasztási folyamat elé állítani őket, mert a jó jelöltek a folyamat közben szinte biztosan elhelyezkednek.

Bettina egyúttal eloszlatja azt a tévhitet is, hogy ez csak a hiányszakmákban fontos. „A jó szakemberekre elképesztően nagy a kereslet, ez a tényező mostanra nem szűkül pár szakmára. Az IT területen ez már régebb óta így megy, de most már szinte minden szakmára érvényes ez a trend.

A szakértő hozzátette: fontos, hogy a kiválasztást végző személyek pontosan tudják azt, hogy mit is keresnek valójában. Az elvárásokat illetően egyetértés kell, hogy legyen minden interjún részt vevő között.

Az egyszerű toborzási módszerek lehetnek sikeresek?

A toborzási módszerek sikere szerencsére egyszerűen mérhető. Mindegy, milyen módszert választ, ha az alábbi kérdésekre olyan választ kap, amivel elégedett, akkor jó a módszer:
1. Hányan jelentkeznek be a hirdetett pozíciókra?
2. Ebből hányan lesznek releváns, jó jelöltek?
3. Mennyi jelölt fogadja el a kapott ajánlatot?
4. A felvett szakemberek milyen arányban maradnak a próbaidő után, mennyire passzolnak a cégkultúrába?

Lényegtelen, hányan tekintenek meg egy kreatív videót TikTokon, vagy hogy hányan emeltek el értékes merchandise termékeket egy börzén. A valódi mutató mindig az emberek aktivitása lesz” – hangsúlyozza Bettina.

Author

bapadmin

All stories by: bapadmin